ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЗАСОБІВ В ОСВІТНІЙ
ДІЯЛЬНОСТІ
Підготувала Крикун Н.М.
вчитель математики
Смілянської загальноосвітньої школи I-III ступенів №7.
За матеріалами посібника:
Застосування
мультимедійних засобів навчання
та глобальних
інформаційних мереж
у наукових дослідженнях.
Укладачі: Гуревич Р. С., Шестопалюк О.
В.,Шевченко Л. С.
Очевидно, що навіть слабо підготовлений вчитель має
переваги над самим досконалим комп'ютером.
Справа в тому, що міжособистісні взаємовідносини не
вдається формалізувати за допомогою алгоритмів.
Сьогодні погляди, смаки та ставлення до подій, що
відбуваються, формуються у підростаючого покоління переважно під впливом
засобів масової інформації, комунікації, освітніх інформаційних технологій, що
викликає необхідність актуалізації питання комп'ютеризації освіти. Цій важливій
проблемі пильну увагу приділяють не лише діячі освіти, а й психологи.
Визначимо позитивні
сторони використання мультимедійних засобів в освітньому процесі:
- Забезпечується високий
рівень інтерактивності між учнем і матеріалом.
- Зростає можливість розробляти і вдосконалювати різноманітні навчальні
стилі і взаємодії, що стало можливим завдяки застосуванню інтерактивного відео.
- Формат СD-дисків
забезпечує великі об'єми для зберігання інформації, що стимулює навчання, яке
включає перегляд значних баз даних (текстів, графіків, відео).
- Існує можливість підключення через мережу, що значно
заощаджує час і гроші.
- Об'єднує звук та зображення з навчанням на базі ПК.
- Ціни на технічне забезпечення для систем мультимедіа
та на СD-диски порівняно низькі.
- Приваблює значну кількість користувачів, які
навчаються.
- Збереження даних у цифровому форматі надає більших
можливостей для навчання, матеріал може розглядатися покроково з різними
рівнями деталізації.
- Різна швидкість показу (відтворення) дозволяє
аналізувати рух, або окремі кадри, доповнювати коментарями тексти, графіку,
стоп-кадри, зображення рухів у динаміці.
- Сприяє мотивації та заохоченню учнів.
- Є можливість одержати доступ до будь-якого
відеокадру або їхній послідовності практично миттєво.
- Використовуючи гнучкість інтерактивного відео, в
межах потужності даного засобу подання інформації, можна створювати
різноманітні варіанти переміщень статичного та динамічного відео, графіків, аудіо треків.
- Можна передавати і подавати інформацію в чіткому і
структурованому вигляді, зберігаючи гнучкість.
- Інформацію легко поновлювати і конвертувати в інші
формати.
- Порівняно легко навчитися працювати з електронною
поштою і дискусійними форумами.
- Учень може сам вибирати темпи та час освоєння
матеріалу.
- Скорочується час, витрачений на заняття, відповідно
залишається більше часу для роботи та відпочинку.
Недоліки
використання мультимедіа:
- Кожному учню необхідний доступ до мультимедійного
комп'ютера.
- Потрібне спеціальне обладнання для роботи програм
(комплекс мультимедіа).
- Розробка може вимагати значних фінансових затрат та
затрат часу.
- Internet надає величезну кількість інформації, яка
може збивати учнів.
- Стандарти знаходяться у стадії розробки і поки що не
можна визначити, хто буде займати провідні позиції.
- Системи мультимедіа представляють насичене
інформацією середовище і для того, щоб експлуатувати їх у повному обсязі,
потрібний добір значної кількості матеріалів.
- Доступ із робочого столу до технічного забезпечення
може бути проблематичним, зокрема, в корпоративних мережах.
- Невисока якість зв'язку.
- Неможливе передавання особистого відношення або
поведінки.
- Для декого з учнів важко сприймати інформацію з
екрана.
- Мала кількість мультимедійних програм українською мовою.
- Недосконало розроблена методика використання в освіті.
|